Wegańskie śledzie!

 

Śledź dla weganów? Tak!

 


Przepis znalazłem w internecie i zmodyfikowałem trochę. Chciałem wiedzieć jak smakuje seler w postaci śledzia i nie zawiodłem się!

To powinne danie na stole dla tych, którzy nie chcą jeść śledzi z wiadomych powodów, lub dla tych którzy chcą jeść nowocześnie i ciekawie. Ja lubię eksperymentować, więc zapraszam do własnych prób, które, wierzcie, są tego warte!

Można to brać nawet jako swego rodzaju sałatkę, jak już nie śledzia. To zdecydowanie zdrowe i pyszne jedzenie, które po zrobieniu można włożyć do słoika i trzymać w lodówce.

Ten przepis by się nie udał bez nori, więc co jak co ale należy się w te prasowane wodorosty wyposażyć bo nadają temu daniu odpowiedni smak! Kupicie je w każdym większym sklepie.

 

Przepis:

 

1 większy seler, obrany i pokrojony na płatki około 0,5 cm.

W garnku zagotujemy wodę do której dodamy 1 łyżkę majeranku i 2 łyżki sosu sojowego.

Wrzucamy pokrojony seler i gotujemy ok 10 minut aż lekko zmięknie. Szybko odcedzimy a następnie lekko podsmażymy bez oleju na patelni aby pozbyć się nadmiernej ilości wody.

 

3 średnie cebule kroimy w piórka. Wrzucimy do miski. Dodajemy:

15 kuleczek jałowca, które wcześniej zmiażdżymy nożem

2 łyżki ostrej musztardy

1 łyżka słodkiej musztardy łagodnej

1 łyżeczka pieprzu

1 łyżeczka soli

1 łyżka majeranku

0,5 szklanki oleju

0,5 szklanki octu

3 liście laurowe

1 łyżka kolorowego pieprzu w ziarnach

1 papryczka chilii

1 arkusz nori pokrojony w paski

 

Wszystko wymieszamy i dodamy seler. Zostawiamy na dzień w lodówce. Smacznego!

Komentarze